دکتر ندرلو در پیامی سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر را تبریک گفت.

ذیقعده شد و بهار ایران آمد

در مشهد و قم دو گنج پنهان آمد

     یکم ماه ذی القعده، سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر را بر جامعه دانشگاه رازی به خصوص دختران عزیز دانشجو تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) چون حضرت فاطمه زهرا دارای مقام شفاعت است و احتمالا نامیده شدن وی به فاطمه بی ارتباط با این مقام نبوده است. پیامبراسلام (ص) فرموده است: بهترین فرزندان شما دختران هستند و علامت خوش قدمی زن آن است که اولین فرزندش دختر باشد، دختران بخشش خداوند هستند و خداوند دختران را هبه و بخشش نامیده است. بنابراین شکر خداوند را باید به جا آورد.

همچنین در نهج‌الفصاحه آمده است، رسول مکرّم اسلام (ص) با سخنان و برخورد عملى با دختر بزرگوارشان علاوه بر شناساندن مقام و عظمت اهل‏ بیت(ع) و تأکید بر ادامه سلسله ولایت و امامت از طریق دختر خود، مى ‏خواستند به تمام انسانها ثابت کنند که در آخرین دین الهى، «دختران و زنان» از کرامت و جایگاه خاصّى برخوردارند. همچنین آن فرستاده بزرگوار میزان سنجش و ارزش مردان را در نوع برخورد و تعامل با زنان و دختران دانسته و مى‏ فرمودند: «بهترین شما (مردان) کسى است که براى زنان و دخترانش بهترین باشد.» سالروز ولادت حضرت معصومه (س ) در تقویم ملی ایران به نام روز دختر و برای ارج نهادن به این قشر وسیع از جامعه نامگذاری شده است. در ادبیاتی که در کشورهای معاند جمهوری اسلامی وجود دارد، پرداختن به ستون خانواده ایرانی است که مادران و دختران هستند. در این برجه زمانی دشمنان بر آنند که با رواج بی حجابی و رفتار دور از شئون خانواده ایرانی، خانواده ها را متزلزل کنند.

اما اصلاح جامعه و رفع کاستی ها، باید از خانواده شروع شود. پایه و اساس آموزش، تربیت و فرهنگ سازی از خانواده شروع می شود و محور هر خانواده، خانم ها و مادران هستند. همه مردان و زنان هر چه آموختنه اند، ابتدا از مادرهایشان آموخته اند. وقتی یک زن خوب در کنار یک مرد خوب قرار می گیرد و هسته خانواده تشکیل می شود، خانواده ای که پیرو تعلیم اسلامی باشد، آنجا مرکز پرورش فرزندانی خواهد بود که آینده جامعه ما به دست آن دختران ساخته می شود. اهمیت تربیت اسلامی در خانواده و اجر نهادن به مقام دختر و مادر خانواده بیش از پیش نمود پیدا می کند.

دل را به سرای کرامتت دخیل می‌بندیم تا در روز مقدس تولد تو با دست‌های پاکت تطهیر شویم.

دکتر لیلا ندرلو

مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده

آخرین اخبار